Informatie

 

1.

Klik bij outlook op het tabblad Bestand.

2.

Klik op Regels en waarschuwingen beheren .

1-4.png

3.

Klik in het dialoogvenster Regels en waarschuwingen op Nieuwe regel.

2-1.png

 

4.

Klik onder Beginnen met een lege regel op Regel toepassen op berichten die ik ontvang en klik op Volgende.

3-2.png

 

5.

Vink aan bij stap 1 via account naam map,
dan bij stap 2 naam map opgeven, klik op ok en volgende

4-3.png

 

6.

Vink aan bij stap 1  stuur het bericht naar personen of openbare groep
Klik bij stap 2 op personen of openbare groep en zoek de personen waar
het ook naar toegestuurd moet worden, klik dan op volgende

5-1.png

 

7.

Vink hier hoef je niets aan te vinken, alleen indien nodig

 

6-1.png

8.

Klik op volgende, daarna op voltooien.

Lees meer »

Wil je weten hoeveel bezoekers er op jouw website komen en waar al deze bezoekers vandaan komen? En je wil een veilige teller voor https
Meld je dan aan voor een eigen gratis statistieken teller bij https://www.jouwstats.nl

Er wordt bijgehouden van welke websites jouw bezoekers komen, uit welke zoekmachines ze afkomstig zijn en met welke zoekwoorden ze jouw website vinden, welke internet browsers ze gebruiken en welk besturingssysteem en resolutie ze gebruiken.
Erg handig dus.

Lees meer »

 

Heb je een persoonlijk profiel, dan kun je een zakelijke pagina maken. Daar kun je dan klanten en je doelgroep enthousiast maken om fan te worden van je pagina. Niet alle fans van de pagina zien jouw berichten. Ieder bericht wordt maar aan een deel van je fans getoond. Hoe actiever je bent en je fans op jouw pagina zijn, des te meer fans krijgen het bericht te zien.

 

Facebook advertenties

Wil je sneller vooruit met je pagina of een product of dienst promoten dan kun je denken aan advertenties binnen Facebook.
Er zijn verschillende vormen van advertenties op Facebook.

Het voordeel van adverteren in Facebook is dat je heel goed kunt specificeren wie de advertenties te zien krijgen. Je kunt vooraf instellen in welk land, plaats en regio, geslacht, interesse, vrienden van…. jouw advertentie geplaatst gaat worden.

Meer informatie over adverteren op Facebook 

 

 

Berichten promoten

Een bericht op je Facebook pagina kun je meer onder de aandacht brengen, met ‘Berichten promoten.’
Berichten die je de afgelopen 3 dagen hebt geplaatst kun je promoten en zo meer bereik voor dit bericht krijgen.

Meer informatie over berichten promoten op Facebook. 

 

 

Aanbieding of Offers

Je kunt ook aanbiedingen (offers) maken. De mensen die een aanbieding van jou claimen krijgen bijvoorbeeld een speciale korting. Maakt een klant gebruik van de aanbieding dan wordt dit vaak ook gedeeld op het persoonlijke profiel van deze klant.
Op deze manier verspreid jouw aanbieding zich ook onder mensen die nog geen fan van je pagina zijn. De aanbieding moet natuurlijk wel heel aantrekkelijk zijn voordat mensen actie ondernemen.
Aan de andere kant houden wij Nederlanders wel van een beetje korting.

Meer informatie over Aanbiedingen op Facebook. 

 

Facebook-klok.png

 

6 richtlijnen die je kunnen helpen


1. Plaats niet te vaak:
de belangrijkste reden om een pagina te ‘unliken’ is, dat er te vaak updates worden geplaatst. Gebruikers hebben er geen moeite mee om berichten van bedrijven te ontvangen in hun nieuwsoverzicht, maar zodra ze overspoeld worden met teveel (commerciële) updates haken ze snel af. Maar wat is te vaak? Persoonlijk zou ik zeggen dat je bij meer dan 3 updates per dag al moet gaan oppassen dat je niet te ‘spammerig’ overkomt. Maar let op: dit is ook maar een mening en verschilt sterk per branche. 

2. Plaats de updates niet te snel achter elkaar.
Dit kan gebruikers irriteren en hen aanzetten om je berichten te verbergen of te ‘unliken’. De levensduur van een update is gemiddeld drie uur; hierna ontvangt het bericht bijna geen nieuwe reacties en likes meer. Houd deze tijd ook aan als minimum tussen twee verschillende berichten.

3. Plaats niet te weinig:
dan is er automatisch weinig interactie tussen pagina en gebruiker. Dit heeft een negatieve invloed op de EdgeRank. Een minimum van twee tot drie berichten per week is aan te raden.

4. Plaats wanneer je fans op Facebook aanwezig zijn,
dus niet alleen wanneer jij werkt. Uit onderzoek van Argyle Social blijkt dat de meeste bedrijven op werkdagen tussen 9 en 5 uur updates plaatsen. Dit betekent niet automatisch dat jouw fans dan ook op Facebook actief zijn. Vooral in de avonduren en in het weekend wordt er veel gebruik gemaakt van Facebook. Probeer dus ook eens buiten kantoortijd te posten. Deze updates genereren over het algemeen 20% meer interactie dan gemiddeld. Een bijkomend voordeel is de verminderde concurrentie, doordat er minder pagina’s een update plaatsen. Wees gerust, via Facebook kan je de updates van te voren in plannen. Je bent dus niet verplicht om iedere avond en in het weekend te werken.

5. Plaats alleen een update als je iets interessants te melden hebt.
Dit klinkt heel logisch, maar toch gaan veel bedrijven hiermee de fout in. Om het zichzelf opgelegde aantal updates te halen, plaatsen ze ook berichten die minder interessant zijn en dus minder interactie genereren. Wees kritisch op wat je plaatst. Als het niet goed genoeg is, plaats het dan niet. Richt je op kwaliteit, niet op kwantiteit.

6. Het aantal berichten hangt af van de branche waarin je actief bent.
Ook wederom bijzonder logisch, maar dit wordt nogal eens vergeten. Per branche verschilt de informatiebehoefte van fans. Over het algemeen geldt: hoe saaier het product, hoe minder updates je fans willen. Fans van een voetbalclub vinden het minder erg als de club drie keer per dag iets plaatst, dan wanneer bijvoorbeeld een bank of verzekeraar deze frequentie hanteert. Er is ook redelijk veel onderzoek gedaan naar de beste dagen om berichten te plaatsen per branche en dat kan handig zijn om te raadplegen. Grootste conclusie is hier dat vooral in het weekend kansen liggen voor veel branches.

 

 

 

Lees meer »

9 tips
voor maximale publiciteit op Facebook voor jouw event

 

1. Nieuwswaardige items

Deze content mag eigenlijk niet ontbreken op de timeline van het Facebook-event. Het eerste wat de bezoekers willen weten zijn de 3 w’s: wat, waar en wanneer. Wanneer dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt, haken de bezoekers snel af.

2. Volledige communicatie

Probeer zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn in jouw communicatie. Breng bezoekers op de hoogte van de plek en hoe ze eventueel op de bestemming kunnen komen.

3. Gebruik schaarste

‘Bijna uitverkocht.’ ‘Nog maar paar tickets.’ ‘Wie zijn de laatste gelukkigen?’ Bezoekers voelen het goed aan. Het hart gaat sneller kloppen en de gretigheid neemt toe. Hij moet en zal die laatste kaart in bezit krijgen. Wanneer je met schaarste werkt, heeft de bezoeker sneller het gevoel ‘iets’ te gaan missen. Dit resulteert in veel interactie en een snellere verkoop van jouw tickets.

4. Persoonlijke berichten

Social media is voor sociale activiteiten en dat betekent dat gunnen een belangrijke rol inneemt. Maak jouw berichten dus persoonlijk, oprecht en betrokken. Ga niet alleen commerciële berichten uitzenden, want mensen druipen dan snel af.

5. Organiseer een winactie

Iedereen is wel een beetje competitief. Daarom werken winacties zo goed op Facebook. Niet alleen de bezoekers van jouw Facebook-event worden hier vrolijk van, maar jij ook. Winacties zorgen voor interactie en dus voor meer bekendheid van jouw evenement. Slim is hierbij facebook goed te gebruiken.

6. Houd de doelgroep op de hoogte

Het is soms lastig in te schatten. Wanneer communiceert je teveel en wanneer te weinig. Het belangrijkste is om de doelgroep op de hoogte te houden. Dit doe je door regelmatig korte en voornamelijk relevante updates te verstrekken over jouw evenement. Dit hoeven geen lange berichten te zijn. Berichten tussen de 100 – 250 tekens is voldoende. Wat ook goed werkt is het plaatsen van opbouw-, en backstagefoto’s op de timeline van het Facebook-event. Zo kan jouw doelgroep zien wat er speelt en op deze manier houdt je ze betrokken.
De beste tijd om iets te posten ligt tussen 19.00u en 20.30u. Meestal na het eten wordt de mobiel veelvuldig bekeken.

7. Visualiseer

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Een welbekende quote. De waarheid valt te betwisten. Wat wel als een paal boven water staat is dat visualisaties zoals video en sprankelende plaatjes goed werken op social media. Het trekt aandacht en maakt jouw evenement aantrekkelijker.

8. Verander niet van informatie

Soms kan het voorkomen dat plannen wijzigen. Het is zeer gemakkelijk om deze wijzigingen door te geven op Facebook. Zorg er voor dat je niet te vaak van informatie wijzigt. Dit kan als zeer vervelend worden ervaren door (potentiële) bezoekers.

9. Promoot het evenement

Het promoten van jouw Facebook-event zorgt voor veel meer bereik. Promoties op Facebook brengen jouw Facebook-event niet alleen onder de aandacht van jouw eigen vrienden, maar ook de vrienden van je vrienden en verder. Daarnaast is het ook mogelijk om de promotie af te stemmen op een specifieke doelgroep. Als je bijvoorbeeld een muziekfestival organiseert, kunt je de promotie segmenteren.

 

Lees meer »

Beveilig je website

Een beveiligde website herken je aan het slotje in de adresbalk.

https-3.png

Het is wettelijk verplicht om het verzenden van persoonsgegevens via internet te beveiligen. Voorkom boetes, teruglopende bezoekersaantallen en potentiële imagoschade, en verzeker jezelf van een veilige, en dus succesvolle, website met een SSL-certificaat

SSL

SSL staat voor Secure Socket Layer, dit zorgt voor een versleutelde verbinding tussen een webserver en een internetbrowser. Hierdoor zijn alle gegevens die worden verzonden beveiligd en deze kunnen niet door buitenstaanders worden gestolen
Vanaf januari 2017 waarschuwing bij websites zonder HTTPS

Wat is een SSL certificaat?

Een SSL Certificaat is een identiteitskaart voor je website en een duidelijk signaal aan je bezoekers dat de verbinding met de website versleuteld en dus beveiligd is. SSL (Secure Sockets Layer)* is de naam voor een encryptie-protocol dat het mogelijk maakt om communicatie op internet te beveiligen. Door middel van een complexe versleuteling van de verzonden gegevens kan zowel de authenticiteit van een website, als de veiligheid van de verbinding waarover de gegevens worden verzonden gewaarborgd. Met andere woorden, een website mét SSL verbinding is gegarandeerd van wie een bezoeker denkt dat deze is, en de communicatie met de website, wanneer er gegevens worden verzonden, kan niet worden afgeluisterd. Websitebezoekers herkennen een website met SSL verbinding aan het gesloten slotje in de adresbalk van de browser en https:// voor een webadres, en voor een SSL verbinding is een SSL certificaat nodig dat verstrekt is aan één specifieke website. De browser geeft dus altijd aan dat de communicatie veilig en versleuteld is, maar ook dat de bezoeker alle relevante informatie over de eigenaar van de het certificaat op kan vragen, om zeker te weten dat de vertrouwelijke informatie naar de juiste ontvanger gaat.

Wanneer verplicht?

Wanneer je je bezoekers persoonsgegevens via je website laat versturen is een SSL beveiliging noodzakelijk. Dus wanneer je gebruik maakt van de Webshop module of een contactformulier op je website.

Zoekmachines
Google hecht ook waarde aan beveiligde websites. Websites met een SSL certificaat worden dan ook positief beoordeeld. SSL is namelijk een rankingfactor. 

Meer omzet
Ook consumenten op het internet zijn zich steeds bewuster van de online veiligheidsrisico's en kiezen voor aangetoonde betrouwbaarheid. Een SSL certificaat toont website bezoekers dat je veiligheid en integriteit serieus neemt.

Gegarandeerde veiligheid
Met de SSL certificaten ben je er zeker van de dat de gegevens die er tussen je website en je bezoekers worden uitgewisseld niet kunnen worden afgeluisterd en misbruikt. Belangrijk voor jou, van cruciaal belang voor je klanten.

 

Lees meer »

automatisch antwoord instellen

 

Vaak krijg ik de vraag; Ik heb geen exchange-account, kan ik een automatisch antwoord instellen bij Microsoft Outlook 2010/2013. Ja dat kan!!

 

Bedrijven hebben een Exchange-account: Een Microsoft Exchange-account is een e-mailaccount voor werk of school. De organisatie heeft een IT-afdeling die een programma uitvoert dat Microsoft Exchange Server wordt genoemd. Deze server verzorgt de e-mailservice. Met een Exchange-account kun je met een klik een automatisch antwoord instellen... maar een automatisch antwoord instellen kan ook op en andere manier. 

Outlook zonder exchange-account

SJABLOON MAKEN

  • Open nieuwe email
  • Typ de tekst van het automatisch antwoord
  • Ga naar BESTAND, kies opslaan als outlook sjabloon, geef het sjabloon de naam afwezig of vakantie (opslaan in de map die nu open staat)
  • Email venster weer sluiten, niet opslaan

 

GA NAAR EXTRA

  • Ga naar REGELS EN WAARSCHUWINGEN
  • Klik op nieuwe regel
  • Klik op regel toepassen op berichten die ik ontvang
  • Klik op volgende
  • Stap 1: Vink aan: afkomstig van personen of openbare groep
  • Stap 2: klik op personen of openbare groep
  • Selecteer hier de personen voor het automatisch antwoord
  • Klik op volgende
  • Stap 1: Vink aan: beantwoord het bericht met een specifieke sjabloon.
  • Stap 2: klik aan specifieke sjabloon en selecteer de sjabloon die je wilt gebruiken onder gebruikers sjabloon in bestandsysteem. Klik op openen
  • Klik op volgende
  • Hier is het net nodig iets te doen, klik nogmaals op volgende
  • Geef bij stap 1 de regel de naam van het automatisch antwoord
  • Klik dan op voltooien
  • Klik op dan op toepassen

 

UITZETTEN AUTOMATISCH ANTWOORD

  • Ga naar extra
  • Klik op regels en waarschuwingen
  • Vink de regel uit

 

Lees meer »