Online Marketing » Informatie » 9 tips voor maximale publiciteit op Facebook voor jouw event

9 tips voor maximale publiciteit op Facebook voor jouw event

Gepubliceerd op 15 mei 2017 14:16

9 tips
voor maximale publiciteit op Facebook voor jouw event

 

1. Nieuwswaardige items

Deze content mag eigenlijk niet ontbreken op de timeline van het Facebook-event. Het eerste wat de bezoekers willen weten zijn de 3 w’s: wat, waar en wanneer. Wanneer dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt, haken de bezoekers snel af.

2. Volledige communicatie

Probeer zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn in jouw communicatie. Breng bezoekers op de hoogte van de plek en hoe ze eventueel op de bestemming kunnen komen.

3. Gebruik schaarste

‘Bijna uitverkocht.’ ‘Nog maar paar tickets.’ ‘Wie zijn de laatste gelukkigen?’ Bezoekers voelen het goed aan. Het hart gaat sneller kloppen en de gretigheid neemt toe. Hij moet en zal die laatste kaart in bezit krijgen. Wanneer je met schaarste werkt, heeft de bezoeker sneller het gevoel ‘iets’ te gaan missen. Dit resulteert in veel interactie en een snellere verkoop van jouw tickets.

4. Persoonlijke berichten

Social media is voor sociale activiteiten en dat betekent dat gunnen een belangrijke rol inneemt. Maak jouw berichten dus persoonlijk, oprecht en betrokken. Ga niet alleen commerciële berichten uitzenden, want mensen druipen dan snel af.

5. Organiseer een winactie

Iedereen is wel een beetje competitief. Daarom werken winacties zo goed op Facebook. Niet alleen de bezoekers van jouw Facebook-event worden hier vrolijk van, maar jij ook. Winacties zorgen voor interactie en dus voor meer bekendheid van jouw evenement. Slim is hierbij facebook goed te gebruiken.

6. Houd de doelgroep op de hoogte

Het is soms lastig in te schatten. Wanneer communiceert je teveel en wanneer te weinig. Het belangrijkste is om de doelgroep op de hoogte te houden. Dit doe je door regelmatig korte en voornamelijk relevante updates te verstrekken over jouw evenement. Dit hoeven geen lange berichten te zijn. Berichten tussen de 100 – 250 tekens is voldoende. Wat ook goed werkt is het plaatsen van opbouw-, en backstagefoto’s op de timeline van het Facebook-event. Zo kan jouw doelgroep zien wat er speelt en op deze manier houdt je ze betrokken.
De beste tijd om iets te posten ligt tussen 19.00u en 20.30u. Meestal na het eten wordt de mobiel veelvuldig bekeken.

7. Visualiseer

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Een welbekende quote. De waarheid valt te betwisten. Wat wel als een paal boven water staat is dat visualisaties zoals video en sprankelende plaatjes goed werken op social media. Het trekt aandacht en maakt jouw evenement aantrekkelijker.

8. Verander niet van informatie

Soms kan het voorkomen dat plannen wijzigen. Het is zeer gemakkelijk om deze wijzigingen door te geven op Facebook. Zorg er voor dat je niet te vaak van informatie wijzigt. Dit kan als zeer vervelend worden ervaren door (potentiële) bezoekers.

9. Promoot het evenement

Het promoten van jouw Facebook-event zorgt voor veel meer bereik. Promoties op Facebook brengen jouw Facebook-event niet alleen onder de aandacht van jouw eigen vrienden, maar ook de vrienden van je vrienden en verder. Daarnaast is het ook mogelijk om de promotie af te stemmen op een specifieke doelgroep. Als je bijvoorbeeld een muziekfestival organiseert, kunt je de promotie segmenteren.

 

informatie

 


«   »