automatisch antwoord instellen
Vaak krijg ik de vraag; Ik heb geen exchange-account, kan ik een automatisch antwoord instellen bij Microsoft Outlook 2010/2013. Ja dat kan!!
Bedrijven hebben een Exchange-account: Een Microsoft Exchange-account is een e-mailaccount voor werk of school. De organisatie heeft een IT-afdeling die een programma uitvoert dat Microsoft Exchange Server wordt genoemd. Deze server verzorgt de e-mailservice. Met een Exchange-account kun je met een klik een automatisch antwoord instellen... maar een automatisch antwoord instellen kan ook op en andere manier.
Outlook zonder exchange-account
SJABLOON MAKEN
- Open nieuwe email
- Typ de tekst van het automatisch antwoord
- Ga naar BESTAND, kies opslaan als outlook sjabloon, geef het sjabloon de naam afwezig of vakantie (opslaan in de map die nu open staat)
- Email venster weer sluiten, niet opslaan
GA NAAR EXTRA
- Ga naar REGELS EN WAARSCHUWINGEN
- Klik op nieuwe regel
- Klik op regel toepassen op berichten die ik ontvang
- Klik op volgende
- Stap 1: Vink aan: afkomstig van personen of openbare groep
- Stap 2: klik op personen of openbare groep
- Selecteer hier de personen voor het automatisch antwoord
- Klik op volgende
- Stap 1: Vink aan: beantwoord het bericht met een specifieke sjabloon.
- Stap 2: klik aan specifieke sjabloon en selecteer de sjabloon die je wilt gebruiken onder gebruikers sjabloon in bestandsysteem. Klik op openen
- Klik op volgende
- Hier is het net nodig iets te doen, klik nogmaals op volgende
- Geef bij stap 1 de regel de naam van het automatisch antwoord
- Klik dan op voltooien
- Klik op dan op toepassen
UITZETTEN AUTOMATISCH ANTWOORD
- Ga naar extra
- Klik op regels en waarschuwingen
- Vink de regel uit