Webteksten schrijven

 Bij elke tekst die je voor een webpagina schrijft, hoeft jij zichzelf in feite maar één vraag te stellen:

‘Wat wil ik dat de bezoeker gaat doen als hij/zij deze pagina heeft gelezen?’

Een website die doet wat hij moet doen:  "verkopen, overtuigen en informeren"

Webteksten laten schrijven

Een duidelijk verhaal over jouw diensten

Een nieuwe website, verouderde teksten, op zoek naar meer conversie of extra bezoek of optimaliseren voor zoekmachines.

Majosa kan jouw teksten schrijven in combinatie met online marketingkennis in de juiste toon, voor de juiste doelgroep en in heldere taal.

Jij levert per mail de grove teksten aan en daarmee ga ik aan de slag.

Heb jij helemaal geen idee welke tekst je moet schrijven, geen probleem, tijdens een gesprek kunnen we samen alles doornemen

Online lezen is vermoeiend. Het gaat 30 procent trager dan lezen vanaf papier. En je hebt maar weinig tijd, want in twee seconden beslist een bezoeker of hij op jouw website blijft of niet. Heb je de aandacht van de lezer in die twee seconden weten vast te houden? Mooi. Dan heb je nu nog zeven seconden de tijd om de bezoeker te overtuigen.


Aangezien het lezen van een beeldscherm de lezer aanzienlijk meer moeite kost, dienen teksten kort en bondig te zijn. Het volplempen van webpagina’s met informatie is geen kunst. Het is wel een kunst om dat juist niet te doen. Dit betekent schrappen en keuzes maken. Focus op de kernboodschap, met helder en duidelijk taalgebruik.


Hieronder vindt u een aantal tips om conversiegericht te schrijven:

  • Wissel korte zinnen (tot tien woorden) af met zinnen van gemiddelde lengte (elf tot zeventien woorden).
  • Maak gebruik van tussenkoppen, voorbeelden en illustraties (alleen als deze er toedoen).
  • Maak gebruik van korte alinea’s (niet meer dan zes zinnen) en benut witruimte om alinea’s te scheiden van elkaar.
  • Lees voor het plaatsen alle zinnen langzaam hardop, laat iemand anders de tekst lezen en vraag om feedback.
  • Maak het de bezoeker makkelijk en bied bij langere teksten een printvriendelijke versie aan.
  • Voorkom ‘klik hier!’. Het moet voor de lezer direct helder zijn wat hij kan verwachten als hij op een link heeft geklikt.
  • Zorg dat Google de teksten goed indexeert.
content-marketing-Majosa-MarieJoseHarinkHeetenOnlineTekstenSchrijven-2.jpg